26.11.09

Romania second hand

Sau poate doar Resita? Nu stiu, stiu doar ca de patru zile de cand ma plimb in tot orasul pe jos am observat o sumedenie de magazine mai mari sau mai mici cu produse second hand. Si spun produse si nu numai haine, pentru ca in afara de mancare, am vazut ca orice se poate cumpara de la second hand. Nu ca ar fi neaparat un lucru rau, pentru ca foarte multi arunca lucruri in perfecta stare de functionare si cu un aspect corespunzator doar pentru ca isi permit sa-si ia ceva mai nou si mai interesant. De exemplu eu: am aruncat un frigider, un aragaz si un boiler electric, pentru ca mi-am luat frigider si aragaz noi iar in loc de boiler, centrala. Cele aruncate erau destul de noi si alea, utilizate corespunzator, deci in stare foarte buna. Cineva le-a luat si s-a bucurat de ele. Pe gratis. In schimb am vandut niste mobila, de care nu mai aveam neveoie pentru ca imi luasem alta noua. Am dat-o ieftin, desi eu as fi dat-o pe gratis... dar am fost impinsa de la spate si indemnata "sa nu fiu fraiera". Asa ca am vandut-o.
Cu genul asta de second hand sunt de aocrd si chiar incurajez. Pentru ca e greu daca ai salariul mic si esti o familie tanara, proaspat formata sa-ti iei din prima de toate, mai ales acum cand creditele se dau tot mai greu. Totusi, de aici pana la a-ti lua chiloti de la second hand e cale lunga. Si totusi oamenii, destul de multi, isi iau chiloti de la second hand. Pentru ca sunt 1 leu acolo, iar intr-un magazin cu haine noi, de la 3 lei in sus... E trist. E foarte trist.
Si m-am gandit ca faptul ca s-au inmultit magazinele second hand (mai ales cele de haine, care totusi ne sunt absolut necesare) e o dovada a faptului ca romanii sunt saraci. Prea saraci. Si m-am gandit ca atunci cand voi observa ca se raresc magazinele second hand inseamna ca s-a relansat economia, ca tara merge mai bine si ca oamenii au din nou locuri de munca, eventual bine platite, care le permit sa-si cumpere haine noi, pe care sa le arunce dupa cateva purtari si pe care sa le cumpere de la second hand alte popoare, din alte tari.
Momentan insa pare utopic ce spun. Speranta insa, moare ultima.

0 comentarii: