8.12.09

Emanciparea femeilor


Daca as putea sa-i prind pe aia, respectiv alea care au decis ca femeile trebuie sa se emancipeze, le-as rupe picioarele!
Pe bune, nu glumesc. Sunt satula sa fiu o femeie emancipata.
Ce inseamna in ziua de azi sa fii o femeie emancipata? Inseamna sa te duci la lucru si sa lucrezi zilnic de la 8 ore in sus, sa te intorci acasa si sa iei in piept treburile casei de parca pana in acel moment ai fi stat pe o plaja in Caraibe sa te relaxezi, dupa ce termini si cu alea sa te ocupi de copii, si a doua zi sa o iei de la capat. Si sa o tii tot asa pana la sfarsitul zilelor tale.
Ce trebuie sa faca o femeie? Trebuie sa faca tot ce faceau si stramoasele ei mai putin emancipate. Adica sa gateasca, sa faca copii, sa-i creasca, sa spele, sa calce, sa faca curatenie. In plus, trebuie sa se duca la lucru, cot la cot cu barbatii, sa munceasca acolo la fel ca ei, sau cateodata chiar mai mult pentru a avea parte de aceeasi apreciere din partea sefilor, toate astea in scopul nobil de a castiga bani pentru familie. Bani mai putini decat castiga un barbat, pentru aceeasi munca prestata. Femeile emancipate sunt discriminate, cine crede contrariul... treaba lui. O femeie isi gaseste mai greu de lucru si daca e tanara si daca e batrana. Daca e tanara... "poate vrea sa se marite, sa faca copii... si pe urma ma lasa 2 ani cu treaba nefacuta", daca e batrana... "e batrana, nu e frumoasa si o sa vrea sa iasa la pensie". Nu? In final, daca totusi reuseste sa convinga si e angajata, trebuie sa dovedeasca ca a meritat, si sa munceasca ceva mai mult decat colegul ei, eventual sa stea peste program si sa fie si "draguta" cu seful.
Unde sunt vremurile in care femeile stateau acasa si aveau doar grija casei? Unde sunt vremurile in care barbatii erau responsabili cu aducerea banilor in casa, cu bunastarea familiei? Nu mai sunt. Din pacate.
Sunt sigura ca rata divorturilor si a femeilor inselate de barbati ar scadea drastic daca femeile nu ar fi fortate sa fie niste roboti care sa cada extenuate la sfarsitul zilei, tocmai pe cand sotul lor s-ar astepta sa le vada frumoase si dispuse la diverese nebunii nocturne...
Stiu ca multi o sa spuna ca-s o proasta, ca femeile au acum si drept de vot si sansa de a trai singure fara sa depinda financiar de un barbat. Sa va spun parerea mea, pur subiectiva: ma cac pe el de drept de vot. Imi pare rau ca niste oameni au trebuit sa moara ca eu sa am drept de vot. Eu nu vreau sa am drept de vot pentru ca nu am cu cine sa votez. Oamenii aia au murit in zadar, in ceea ce ma priveste. Pacat de ei. Totusi asta nu ma face sa ma duc sa votez cu un bou, doar pentru ca am dreptul, ca pentru dreptul asta au luptat oameni. Nu, refuz sa votez cu boi.
Cat despre traitul singure... nu cunosc nici o femeie singura, fie ca-i nemaritata, fie ca-i divortata, care sa se bucure ca-i singura. Toate vor sa aiba un barbat alaturi, TOATE. Alea care spun minunatul cliseu "mi-e mai bine singura" vor de fapt sa spuna ca nu si-au gasit inca barbatul potrivit, ca inca mai cauta. Si cauta, toate cauta. Oamenii sunt facuti sa stea impreuna, femei cu barbati, sa faca copii si sa fie cat se poate de fericiti.
Singurul lucru pozitiv din emanciparea femeilor pe care-l vad eu e ca putem purta pantaloni. Pantalonii sunt minunati. Dar as renunta imediat la ei, la dreptul de vot si la dreptul de a-mi rupe oasele la munca in favoarea unei vieti tihnite de casnica.
Nu ma intelegeti gresit, nu sunt o lenesa, imi place sa muncesc. Nu-mi place ca trebuie sa muncesc dublu. Pentru ca vin la birou nu ma scuteste nimeni de munca de acasa. Sunt deja extenuata si sunt la jumatatea vietii (sper!). Ce o sa fac in cealalta jumatate, daca deja nu mai pot?

2 comentarii:

Mihaela Ilia spunea...

ca bine zici, draga, de acolo, de la birou, acum cand se apropie sfarsitul de an, cand gradul de oboseala e maxim. Nu te contrazic. Eu insa nu ma imaginez pe mine acasa, casnica.

Eu, de la birou spunea...

tu esti genul de carierista puternica care reuseste sa impace si capra si varza. norocul tau, pentru ca oricum nu avem alternativa, din pacate!