29.7.09

Fantana arteziana sau...


... cum sa arunci banii pe apa sambetei. Banii mei si ai tai, adica banii bugetului local.

„Am pus accent în această vară pe locurile de joacă pentru copii, de altfel foarte importante pentru reşiţeni, şi ne orientăm spre fântâni arteziene cu surse de lumină pentru a-i impresiona pe concitadinii noştri şi pe timpul nopţii." - Mihai Stepanescu, primarul Resitei.

Ok, foarte frumos si bine ca a amenajat locurile de joaca pentru copii. Copiilor le place sa se joace si nu aveau unde. E inutil sa spun ca oricum sunt prea putine locuri de joaca si copiii sunt tot mai multi (chiar asa.. am o dilema: cum de citesc mereu ca sporul natural al judetului e negativ - adica mai putine nasteri decat decese - cand nu poti sa pui piciorul afara din casa fara sa calci vreo 3 copii... in fine), dar e un inceput. Sper eu ca e un inceput si ca se vor mai amenaja si alte locuri de joaca. Pana aici totul ok. Dar care e faza cu fantanile arteziene? De ce ar trebui sa fie una la fiecare intersectie? As prefera semafoare, asfalt pe strada, parcari... in loc de fantani arteziene. Chiar nu mai e nimic de facut in orasul asta si s-a ajuns in situatia in care primarul sta la el in birou si se gandeste pe ce se dea bani de la buget (in perioada asta de criza acuta....) si ideea salvatoare e "plantarea" de fantani arteziene?
Cica o face ca sa impresioneze cetatenii. Ha! Nu stiu altii cum sunt, dar eu m-as simti mai impresionata de cu totul alte investitii, unele, cum spuneam si ieri, care sa sporeasca gradul de civilizatie al orasului.
Dar se pare ca ce cred eu ... noi... nu prea conteaza pentru primari. Boala cu fantana arteziana are deja dimensunea unei epidemii. La inceput a fost Caransebesul, pe urma am aflat ca si la Bucuresti se "poarta" fantana la fiecare colt de strada (macar de era cu apa potabila....) iar acum vad ca si la Resita a ajuns "moda" fantanilor. Probabil ca exemplul va fi urmat si de alti primari, la fel de "intreprinzatori" dar total lipsiti de simtul realitatii.
Oameni buni... e ca in proverbul ala : chelului, tichie de margaritar. Chiar asa? Si pe urma se mai intreaba cineva de ce absenteismul la vot e din ce in ce mai ridicat? Pai de ce sa mergi la vot? Ca sa-ti spui speranta din nou in cineva si pe urma sa constati ca e la fel ca si ceilalti de dinaintea lui. Pentru ca asta e, politicienii sunt toti la fel, si nu numai in Romania. Asa sunt croiti peste tot in lume, din ceea ce constat eu. Cred ca au o mutatie genetica sau ceva asemenator care ii impinge la fapte ciudate si care cu siguranta nu sunt pe intelesul meu.
Hai pa... si ne intalnim la ora 16.00 la "fantana"... (zambet stramb si nedumerit).

0 comentarii: