5.11.08

Poveste de trotuar

Resita, Miercuri, 05.11.2008, ora 11,07

Ieri mi s-a stricat masina. Minunat! Acum sunt pieton si calator cu tramvaiul, ca bani de taxi... de unde? In fine, nu m-a facut mama in masina, ma adaptez, nu-i problema. Problema apare in clipa in care vreau sa ajung de acasa in statia de tramvai. E aproape imposibil sa circuli in Resita, in masina sau pe jos. Sa explic. Strazile sunt varza, ca mai peste tot. Dar si trotuarele?? De ce? Nu inteleg de ce pe trotuare trebuie sa fie gropi, gropane si gropite de toate marimile si formele, in care iti sucesti gleznele si daca esti in adidasi, ce sa mai vorbim daca ai indraznit sa iesi pe tocuri! Iti sucesti glezna la fiecare 2 pasi si in plus julesti/rupi tocurile/varfurile. Intr-un final tragic ajungi in statie. Normal, ora de varf, lumea merge la lucru, la scoala, la gradinita sau se plimba pur si simplu fara motiv. In tramvai, daca esti slab de stomac poti sa faci hepatita sau sa innebunesti imediat! Nu poti sa te tii de bara ca e atit de murdara si lipicioasa ca-ti ramane mana pe veci lipita, pe scaune nu e loc. Am auzit si cea mai tare chestie in tramvai, pentru ca evident auzi tot ce vorbeste toata lumea, pentru ca toti urla, nu stiu de ce. Asadar... era o femeie gravida care statea in picioare, cu burta la gura si langa ea pe scaun un barbat, desigur. O alta femeie, mai in varsta, si ea in picioare, incepe sa vocifereze: "Io batrana stau in picioare si uite si fata asta gravida, poate naste p-aici, dar barbatii astia sunt asa de nesimtiti! De ce nu o lasi mai pe scaun?" i se adreseaza direct barbatului de pe scaun. El se intoarce catre batrana cu o fata de peste mort si spune : "Da' de ce s-o las? Ce, io am lasat-o gravida?" Batrana a ramas fara replica, la fel si eu, in mintea mea. Cum e posibil sa fie cineva atat de tampit si de insensibil? In fine, chestii de genul asta ma depasec. Dar sa continuam, caci motivele pentru care nu trebuie sa te sui in tramvai continua... Ar mai fi mirosul imposibil de suportat. De parca toata lumea aia din tramvai n-ar fi facut un dus de ani intregi... De ce? Nimeni nu stie. Si desigur ar mai fi costul... te duce ce pe un sac de cartofi, hurducait, in galagie si putoare si pe urma iti cere si 1 leu 30. Mi se pare cam mult, tinand cont de conditii.
Avand in vedere ca n-avem strazi, n-avem nici trotuare si ca transportul in comun e o scarbosenie hidoasa, ca parcurile sunt de toata jena, ca peste tot e mizerie, vin si ma intreb, de ce sa merg eu la vot? Ca am tot fost, slava Domnului. De cand am implinit 18 ani si pana in prezent am tot fost, si la locale si la parlamentare si la prezidentiale. Au castigat cand unii, cand altii dar nu s-a schimbat nimic, dimpotriva, se naruie totul zi de zi sub ochii mei. Ce sa caut la vot? Parerea mea e oricum ca nu exista ideologii si doctrine in Romania. Toti o apa si-un pamant, eu cred sincer ca sunt toti prietenti si ca sera se duc la o bere impreuna si rand pe seama noastra, dupa ce toata ziua au facut circ injurandu-se pe banii nostri, pe banii MEI! Concluzia e ca nu mai merg la vot. Ma doare-n c...r de campania lor si de ei, precum si pe ei ii incerca o durere in acelasi loc cand se gandesc la noi.
De Obama nici nu mai zic nimic. Americanii sunt niste prosti cu spume, dupa parerea mea, dar se pare ca pana la urma s-au saturat atat de tare de republicanii aia razboinici ca au ales UN NEGRU! Sincer, nu credeam sa apuc sa o vad si pe asta. La multi ani si la mai mare! Peste 4 sau 8 ani o sa mai incerce odata cu republicanii (ca la ei asa e, o data magarul, o data elefantul...) si pe urma doamna Clinton are presedentia asigurata. Asa cred eu. Si atunci o sa spun ca si azi: "Nu credeam sa traiesc s-o vad si pe asta, o femeie presedinte in America!" Dar daca l-au ales pe Obama, de acum totul e posibil!
Hai pa!

P.S. Ce pacat ca nu ma citeste si nu ma comenteaza nimeni. Mi-ar fi placut sa vad ce crede lumea despre chestiile astea. In fine, asta e.

0 comentarii: