8.10.09

De ce?

Ma intreb deseori dupa ce deschid gura sa spun cate ceva "dar de ce m-am trezit vorbind acum? Ce imi da dreptul sa spun una si alta despre unii si altii?". Si imediat dupa imi promit in gand sa nu mai fac. Ma urasc de moarte cand fac afirmatii de genul celei facute azi de dimineata, cand citind ziarul am zarit pe ultima pagina o duduie (vezi? iar nu ma pot abtine!!) - intermezzo: in minunatul si sterilul ziar local, apare pe ultima pagina in fiecare zi o domnisoara (vezi ca pot sa spun si frumos?), cateodata alta, cateodata aceeasi, care ne explica cum se numeste dansa si che pasiuni are - acestea din urma fiind invariabil modelingul si dansul), fine intermezzo - care de cele mai multe ori are fata de... traseista. Asta am spus si azi de dimineata: "Ia ce fata de traseista are si asta de azi". Imediat dupa am regretat. Si m-am uitat mai bine la ea. Era blonda, relativ supla, adica era ok, nu o slabanoaga din alea de se poarta acum, machiata, coafata, ce-i drept, imbracata cam sumar si cu fundul la vedere, dar nu era o tipa urata.
Eu, pe de alta parte, sunt o fiinta odioasa. Arat naspa, sunt grasa, nu ma aranjez deloc, ma imbrac in prima chestie care-mi cade in mana dimineata si indiferent cum sta chestia pe mine, asa ies din casa. Deh, efectele depresiei post concediu... Ideea e ca din punct de vedere al aspectului nu ma ridic nici la degentul mic de la picior al domnisoarei din ziar. Si atunci ce imi da mie dreptul sa spun ca tipa arata ca o traseista? As gasi ca e justificata afirmatia daca eu as fi un model de frumusete si eleganta... dar nu sunt. Si atunci?
Ei bine, raspunsul cred ca-i previzibil si foarte simplu: e invidia. Orice femeie care arata mai bine ca mine trebuie infierata, trebuie pusa la zid si etichetata cu tot felul de apelative denigratoare, chipurile ca sa ma simt eu superioara si oarecum mai bine. E o actiune pe care o fac involuntar, dar de care imi dau seama imediat dupa ce s-a produs. Si regret. Si mi-e ciuda pe mine ca am ajuns o frustrata din aia care nu suporta nimic, careia ii pute tot, care nu poate trai decat daca barfeste pe toata lumea, care face comentarii de domnisoara batrana.
Cum sa fac sa nu mai fac asta? Trebuie sa ma concentrez, sa ma mobilizez si sa incerc sa nu mai fiu bitch tot timpul. Domnisoara din ziar nu are nici o vina ca arata mai bine ca mine, nu ea m-a facut sa ajung ceea ce sunt azi, asadar de ce ar trebui sa o scuip eu cu venin? Da, buna intrebare. Si totusi nu ma pot abtine, de ce?

0 comentarii: